کمبود فضای آموزشی در شهرستان اسکو

فرماندار شهرستان اسکو کمبود فضای آموزشی را مهمترین دغدغه این شهرستان در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رضی منش فرماندار شهرستان اسکو در نشست شورای آموزش و پرورش اسکو با اشاره به افزایش روز افزون جمعیت دانش آموزی در شهر جدید سهند گفت: به طور متوسط سالانه ۲۵۰۰ دانش آموز به سیستم آموزشی این شهرستان افزوده می‌شود و در حال حاضر به ۱۷ باب مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر سهند نیازمندیم تا مدارس به صورت استاندارد و تک نوبته اداره شود.

او تراکم دانش آموزی در برخی مدارس شهر سهند را افزون بر ۱۰۰۰ نفر برشمرد و گفت: کمبود فضای آموزشی در سال تحصیلی جدید به شدت خود را نشان خواهد داد چرا که در دو سال اخیر به علت آموزش مجازی و شرایط کرونایی این کمبود فضا زیاد احساس نمی‌شد، ولی در سال تحصیلی آینده شاهد کاهش کیفیت آموزش و کمیت فضای آموزشی خواهیم بود.

او همچنین به کمبود نیروی انسانی در مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان هم اشاره کرد و افزود:امسال بیش از ۲۰۰ نفر از فرهنگیان این شهرستان بازنشسته شده و با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی نیاز به تامین نیروی آموزشی به شدت احساس می‌شود.

رضی منش گفت: امسال ۳ باب مدرسه ۱۲ کلاسه در دست احداث داریم که امیدواریم در سال تحصیلی جدید به مدار آموزشی این شهرستان وارد شوند.

او کمک خیران را در تامین تجهیزات و فضا‌های آموزشی خواستار شد و افزود: برای  تامین نیازهای آموزشی باید از ظرفیت مشارکت کنندگان و جذب خیران و همچنین سازمان نوسازی مدارس استفاده کنیم .

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.